تعریف كارآفرینی  

كارآفرینی، واژه ای است نو كه از معنی كلمه اش نمی توان به مفهوم واقعی آن پی برد. این واژه به جای كلمه Entrepreneurship به كار می رود كه در اصل از كلمه فرانسوی ENTREPRENDER به معنای متعهدشدن نشأت گرفته است. بنابر تعریف واژه نامه وبستر كارآفرین كسی است كه متعهد می شود یك فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل نماید. بعضی از دانشمندان نظیر شومپیتر، كارآفرین را مهمترین عامل توسعه اقتصادی دانسته‌اند. وی معتقد است كارآفرین یك مدیر صاحب فكر و ابتكار است كه همراه با خلاقیت، ریسك پذیری، هوش، اندیشه، و وسعت دید، فرصتهای طلایی می آفریند. او قادر است كه با نوآوریها تحول ایجاد كند و یك شركت زیان ده را به سوددهی برساند.

سیر  تكامل فعالان اقتصادی یا كارآفرینان نشان می دهد كه كارآفرینی در نظریه های اقتصادی تبلور یافته و به عنوان عامل اصلی ایجاد ثروت یا موجد ارزش اقتصادی شناخته و از قرن پانزدهم تاكنون در كانون بحث مكاتب مختلف اقتصادی قرار داشته است. اما سابقه مفهوم كارآفرینی در دانش امروزی به دویست سال پیش برمی‌گردد. اولین كسی كه این مسئله را مطرح كرد فردی به نام كانتیلون است. این واژه دستخوش تعاریف جدید شده و ترجمه آن در ایران به معنای همان كسی است كه زیربار تعهد می رود. امروزه بسیاری از شركتها به لزوم كارآفرینی سازمانی پی برده اند.

می توان گفت در واقع‌، هنوز هم‌ تعریف‌ كامل و جامع‌ كه مورد پذیرش‌ همه‌ی‌ صاحبنظران‌ قرار گیرد از واژه كارآفرینی ارائه‌ نشده‌ است‌، لیكن‌ در این‌ بین‌ تئوری‌ و تعاریف‌ اقتصاددان‌ مشهور اتریشی‌ به‌ نام‌ جوزف‌ شومپیتر از كارآفرینی‌ و نقش‌ كارآفرینان‌ در فرآیند توسعه؛‌ مورد توافق‌ و ارجاع‌ اكثر محققین‌ در این‌ زمینه‌ است‌. بر طبق‌ نظر وی‌ كارآفرین‌ نیروی‌ محركه اصلی‌ در توسعة‌ اقتصادی‌ و موتور توسعه‌ می‌باشد و نقش‌ وی‌ عبارت‌ است‌ از نوآوری‌ یا ایجاد تركیب‌های‌ تازه‌ از مواد. شومپیتر مشخصه اصلی‌ كارآفرین‌ را «نوآوری‌»می‌دانست‌ و كار یك‌ كارآفرین‌ را «تخریب‌ خلاق‌» تعریف‌ كرد. وی‌ در كتاب‌ «نظریة‌ اقتصاد پویا» اشاره‌ می‌كندكه‌ تعادل‌ پویا از طریق‌ نوآوری‌ و كارآفرینی‌ ایجاد می‌گردد و اینها مشخصه‌ی‌ یك‌ اقتصاد سالم‌ هستند.  

سابقه كارآفرینی در دنیا  

در اوایل سده شانزدهم میلادی كسانی را كه در كار مأموریت نظامی بودند كارآفرین می خواندند و پس از آن نیز برای مخاطرات دیگر نیز همین واژه با محدودیت‌هایی مورد استفاده قرار گرفت. از حدود سال 1700 میلادی به بعد درباره پیمانكاران دولت كه دست اندركار امور عمرانی بودند، از لفظ كارآفرین زیاد استفاده شده است. 

كارآفرینی و كارآفرین اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مكاتب اقتصادی از قرن شانزدهم میلادی تاكنون به نحوی كارآفرینی را در  نظریه‌های خود تشریح كرده‌اند. ژوزف شومپیتر با ارائه نظریه توسعه اقتصادی خود در سال 1934 كه همزمان با دوران ركود بزرگ اقتصادی بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوری كارآفرینان در ایجاد سود، مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل وی را «پدر كارآفرینی» لقب داده‌اند.

 از نظر وی «كارآفرین نیروی محركه اصلی در توسعه اقتصادی است » و نقش كارآفرینی عبارت است از «نوآوری یا ایجاد تركیب های تازه از مواد». همچنین كارآفرینی از سوی روانشناسان و جامعه‌شناسان با درك نقش كارآفرینان در اقتصاد و به منظور شناسایی ویژگیها و الگوهای رفتاری آنها با بررسی و تحقیق در خصوص آنان مورد توجه قرار گرفته است.

 

  

سیر تاریخی مفهوم كارآفرینی 

به طور کلی و با عنایت به موارد اشاره شده در فوق ، سیر تاریخی مفهوم كارآفرینی را می‌توان به پنج دوره تقسیم نمود:

دوره اول ( قرون 15 و 16 میلادی) : در این دوره به صاحبان پروژه‌های بزرگ كه مسئولیت اجرایی این پروژه‌ها همانند ساخت كلیسا، قلعه ها، ‌تأسیسات نظامی و .... از سوی دولتهای محلی به آنها واگذار گردید. كارآفرین اطلاق می‌شد، در تعاریف این دوره پذیرش مخاطره، لحاظ نشده است.

 دوره دوم ( قرن 17 میلادی) : این دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتی در اروپا بوده و بعد مخاطره پذیری به كارآفرینی اضافه شد كارآفرین در این دوره شامل افرادی همانند بازرگانان ، صنعتگران و دیگر مالكان خصوصی می‌باشد.

  دوره سوم ( قرون 18و 19 میلادی) : در این دوره كارآفرین فردی است كه مخاطره می‌كند و سرمایه مورد نیاز خود را از طریق وام تأمین می‌كند، بین كارآفرین و تأمین كننده سرمایه (سرمایه‌گذار) و مدیر كسب و كار در تعاریف این دوره تمایز وجود دارد.

دوره چهارم ( دهه‌های میانی قرن بیستم میلادی) : در این دوره مفهوم نوآوری شامل خلق محصولی جدید، ایجاد نظام توزیع جدید یا ایجاد ساختار سازمانی جدید به عنوان یك جزء اصلی به تعاریف كارآفرینی اضافه شده است.

دوره پنجم، دوران معاصر( از اواخر دهه 1970 تاكنون ) : در این دوره همزمان با موج ایجاد كسب و كارهای كوچك و رشد اقتصادی و نیز مشخص شدن نقش كارآفرینی به عنوان تسریع كننده این سازوكار، جلب توجه زیادی به این مفهوم شد و رویكرد چند جانبه به این موضوع صورت گرفت. تا قبل از این دوره اغلب توجه اقتصاددانان به كارآفرینی معطوف بود، اما در این دوره به تدریج روانشناسان، جامعه ‌شناسان و دانشمندان و محققین علوم مدیریت نیز به ابعاد مختلف كارآفرینی و كارآفرینان توجه نموده‌ا‌ند.

تا دهه 1980 سه موج وسیع ، موضوع كارآفرینی را به جلو رانده است:

موج اول: انفجار عمومی مطالعه و تحقیق در قالب انتشار كتابهای زندگی كارآفرینان و تاریخچه شركتهای آنها، چگونگی ایجاد كسب و كار شخصی و شیوه‌های سریع پولدار شدن می‌باشد. این موج از اواسط دهه 1950 شروع می‌شود. 

موج دوم: این موج كه شروع آن ازدهه 1960 بوده شامل ارائه رشته‌های آموزش كارآفرینی در حوزه‌های مهندسی و بازرگانی است كه در حال حاضر این حوزه‌ها به سایر رشته‌ها نیز تسری یافته است.

موج سوم: این موج شامل افزایش علاقمندی دولتها به تحقیقات در زمینه كارآفرینی و بنگاههای كوچك، تشویق رشد شركت‌های كوچك و انجام تحقیقات در خصوص نوآوری‌های صنعتی می‌شود كه از اواخر دهه 1970 آغاز شده است.

 

 سابقه كارآفرینی در ایران 

علی‌رغم اینكه در كشورهای پیشرفته دنیا از اواخر دهه 1970 به بعد به موضوع كارآفرینی توجه جدی شده و حتی در بسیاری از كشورهای درحال توسعه هم از اواخر دهه 1980 این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند، در كشور ما تا شروع اجرای برنامه سوم توسعه، توجه چندانی به كارآفرینی نشده بود. حتی در محافل علمی و دانشگاهی نیز به جز موارد بسیار نادر، فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته بود. مشكل بیكاری و پیش‌بینی حادتر شدن آن در دهه 1380 موجب شد كه در زمان تدوین برنامه سوم توسعه، موضوع توسعه كارآفرینی مورد توجه قرار گیرد. در برنامه اخیر، توسعه كارآفرینی در سطح وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ‌جهاد كشاورزی، صنایع و معادن و فلزات و همچنین مؤسسه جهاد دانشگاهی به دلیل ارتباط با فعالیت‌های آنها، مطرح شده است.

متأسفانه واژه كارآفرینی كه ترجمه‌ای از كلمه Entrepreneurship است، موجب گردیده است كه معنی ایجاد كار و یا اشتغال‌زایی از این واژه برداشت می‌شود. در حالیكه كارآفرینی دارای مفهومی وسیعتر و با ارزشتر از اشتغال‌زایی است. این برداشت ناصحیح از این مفهوم و همچنین تورم نیروی انسانی بیکار در جامعه ( به ویژه در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی)، موجب شده بسیاری از سیاستهایی که برای توسعه آن اتخاذ شده و نیز در بخشنامه‌ها و سخنرانی‌های مسئولان در این خصوص، صرفاً جنبه اشتغال‌زایی برای آن در نظر گرفته شود. در حالیکه کارآفرینی دارای پیامدهای مثبت و مهم دیگری همانند: بارور شدن خلاقیت‌ها، ترغیب به نوآوری و توسعه آن، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد و توسعه تکنولوژی، تولید ثروت در جامعه و افزایش رفاه عمومی است و در صورتیکه فقط به جنبه اشتغال‌زایی آن توجه شود، از سایر پیامدهای آن بی‌بهره خواهیم ماند.

۱. معرفی

نام و نشانی فعالیت اقتصادی
نام و نشانی مدیران
ماهیت فعالیت اقتصادی
بیان مبالغ مالی مورد نیاز
بیان میزان محرمانه بودن گزارش

۲. خلاصه مدیریتی

در این بخش، خلاصه‌ای از کل طرح تجاری در دو یا سه صفحه خلاصه می‌شود.

۳. تحلیل صنعت

دورنما و روند آتی
تحلیل رقیبان
بخش‌بندی بازار
پیش‌بینی صنعت

۴. شرح فعالیت کارآفرینانه

کالاها
خدمات
اندازه فعالیت اقتصادی
تجهیزات دفتری و کارکنان
پیشینه کارآفرینان

۵. طرح تولید

فرآیند تولید
کارخانه فیزیکی
تجهیزات و ماشین‌آلات
نام تامین‌کنندگان مواد اولیه

۶. طرح بازاریابی

قیمت‌گذاری
توزیع
تبلیغ
پیش‌بینی تولید
کنترل‌ها

۷. طرح سازمانی

شکل سازمانی و نوع مالکیت
شناسایی شریکان یا سهامداران عمده
میزان اقتدار مدیران
پیشینه مدیریت گروه
نقش و مسوولیت اعضای سازمانی

۸. ارزیابی ریسک

ارزیابی ضعف فعالیت اقتصادی
فناوری‌های جدید
طرح‌های احتمالی

۹. طرح مالی

پیش‌نویس سود و زیان
برآورد جریان نقدینگی
پیش‌نویس ترازنامه
تحلیل نقطه سربه‌سر
منابع و موارد استفاده وجوه

۱۰. ضمیمه

نامه‌ها
داده‌های تحقیق بازار
اجاره‌نامه‌ها یا قراردادها
فهرست‌های قیمت تامین‌کنندگان

منابع: روبرت هیس ریچ (ترجمه فیض‌بخش)، کارآفرینی، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف

 

خريد فيلم سمينار ۶ اسفند ۸۸

 

فهرست

منابع اطلاعاتی

ورود اعضا

Top of Form

نام کاربری

رمز عبور

ورود برای همیشه

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟ فرم ثبت نام

Bottom of Form

پرسش‌های متداول

نوشتن طرح کسب و کار



Copyright © 2008 طرح کسب و کار - Business Plan
Powered By Joomla!. Customized By A. Haghbin.

 

نحوه نوشتن خلاصه اجرائی طرح تجاری

 

نویسنده: محمدرضا نوروزی   

توجه داشته باشید که خلاصه مدیریتی طرح تجاری یک شرکت اولین چیزی خواهد بود که هر خواننده آن را مطالعه می‌کند. اگر خلاصه شرکت شما ضعیف باشد،خوانندهایی که ممکن است بالقوه مشتری شما باشند، شرکت شما را به سادگی کنار خواهند گذاشت. در نتیجه سایر سرمایه و سوابق شرکتتان بی‌ارزش جلوه خواهد کرد. پس سرمایه‌گذاری روی خلاصه اجرایی شرکت نه تنها جزئی از هزینه‌های کسب و کار محسوب نمی‌شود، بلکه سرمایه‌ای است که می‌تواند حداکثر سود را نیز برای شرکت داشته باشد.

در این مطلب با نحوه‌ی نوشتن خلاصه اجرایی طرح کسب و کار آشنا می‌شوید. این بخش، مقدمه‌ی طرح کسب و کار است که شامل اجزای زیر است:

  • توصیف شرکت، شامل محصولات و/یا خدمات شما
  • بیانیه ماموریت شرکت
  • مدیریت شرکت
  • بازار و مشتریان شما
  • بازاریابی و فروش
  • رقبای شرکت
  • عملیات شرکت
  • پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های مالی

خلاصه اجرایی به یک عبارت پایانی ختم می‌شود که مبین این مطلب است که، کسب و کار شما، یک تجارت و شرکت موفق است.

چگونه یک خلاصه اجرایی بنویسیم؟

برای نوشتن خلاصه مدیریتی طرح تجاری، با پیروی از فهرست فوق شروع کنید و برای هر موضوع ۱ تا ۳ جمله بنویسید. (نه بیشتر!)

اگر در نوشتن خلاصه توانایی‌های شرکت مهارت کافی ندارید. هدف‌های پایه‌ای شرکتتان را که به عنوان شعار شرکت قرار داده‌اید، دوباره مرور کنید.

یک رویکرد برای نوشتن طرح تجاری اجرائی، این است که از جملاتی که تا به حال برای طرح‌های تجاری نوشته‌اید از هر موضوع 2 یا 3 جمله گلچین کنید و بعدا" به هم ارتباط دهید. در این روش باید در پایان طرح به این سوال برای خواننده جواب دهید که چرا تجارت شما یک تجارت موفق می‌باشد؟ و برای این سوال جواب منطقی و مستدل ارائه دهید.

نکات کاربردی برای نوشتن خلاصه اجرایی

  • سعی کنید تا حد امکان خلاصه را به صورت صحیح و ثلیث خلاصه‌تر کنید. زیرا خواننده‌ها وقت ندارند و در ضمن نمی‌خواهند وقت خودشان را با خواندن مطالب غیرلازم و غیرضروری هدر دهند.
  • سعی کنید طرح تجاری اجرائیتان از زبان قوی و مثبت برخوردار باشد. هرگز خلاصه اجرایی را با زبان ضعیف، ناتوان و ناکارا نسازید مثلا" به جای اینکه بنویسید. "شرکت x ممکن است به موقعیت‌های عالی برسد." بنویسید: "شرکت x  به موقعیت‌های عالی خواهد رسید."
  • نکته سوم اینکه خلاصه شرکت شما نباید بیشتراز دو صفحه باشد. پس سعی نکنید خلاصه شرکت را با تعارفات زیاد و بیجا و جزییات اضافی بیشتر کنید.
  • خلاصه مدیریتی خود را ویرایش کنید. آنرا بلند بخوانید. آیا ثلیث و روان خوانده می‌شود یا منقطع خوانده می‌شود؟ آیا واضح است یا ناواضح؟ وقتی به نظر شما خوب رسید، آنرا به فرد دیگری که هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت شما ندارد، بدهید تا بخواند و از او بخواهید که اگر پیشنهادی برای بهتر کردن آن دارد، به شما بدهد.
  • خلاصه مدیریتی طرح کسب و کار خود را با مخاطبانتان هماهنگ کنید. مثلاً اگر هدف طرح کسب و کار شما جلب سرمایه‌گذار است، خلاصه مدیریتی باید بر فرصت‌هایی که کسب و کار شما برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کند و دلیل خاص بودن این فرصت تاکید داشته باشد.
  • خودتان را به جای خواننده قرار دهید و خلاصه مدیریتی‌تان را دوباره بخوانید. آیا این خلاصه‌ مدیریتی، علاقه و انگیزه‌ای در خواننده ایجاد می‌کند؟ اگر نه، چرا؟

منبع:

 Writing the Executive Summary of the Business Plan
How to Write an Executive Summary That Gets Your Business Plan Read
By Susan Ward, About.com

برنامه بازاریابی خوب در توسعه کسب‌ و کار شما ضروری است. این قسمت مهم‌ترین بخش برنامه کسب و کار است که شامل دو بخش کلی تحقیق و تحلیل بازار و راهبرد بازاریابی می‌باشد.

در بخش تحقیق و تحلیل بازار، هدف این است که سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان را متقاعد کنید که:

  • درک کاملی از بازار دارید.
  • برای محصول یا خدمت شما بازار وجود دارد.
  • شرکت شما این قابلیت را دارد که سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

راهبرد بازاریابی نیز به شما نشان می‌دهد که چگونه باید تولیدات و خدمات را توزیع، قیمت‌گذاری و تبلیغ کنید. 

 

در این قسمت باید راجع به موارد زیر در برنامه کسب و کار خود مطالبی را شرح دهید:

۱مشتریان
۳اندازه بازار و روندهای آن
۳تخمین سهم بازار و فروش
۴ارزیابی آینده بازار
۵رقابت، حساسیت‌ها و خطرها

ادامه...

 

 

در بحث تحلیل راهبرد بازاریابی، شما باید موارد زیر را در طرحتان مشخص کنید:

۱قیمت‌گذاری
۲تبلیغات
۳شیوه فروش
۴توزیع
۵سیاست‌های خدمات و گارانتی

ادامه...

 

 

بررسی بازار و طرح بازاریابی، سرفصل حایز اهمیتی در تهیه طرح کسب و کار می‌باشد. هدف این بخش متقاعد ساختن سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان است. در این بخش از طرح کسب و کار نحوه رقابت در بازار؛ استراتژی کلی بازاریابی و فروش، جلب مشتری، طرح‌های تبلیغی و ترویجی به همراه بودجه مورد نیاز جهت آنها، فرآیند خرید و کنترل موجودی، نحوه ورود و خروج کالا و در حقیقت کلیه امور مرتبط با قیمت‌گذاری، توزیع ، تبلیغات ، پیش‌بینی تولید و کنترل‌ها مورد اشاره قرار می‌گیرد.

ادامه...

 

 

بسیاری از کارآفرینان در خلق و ایجاد یک محصول جدید و منحصربفرد مهارت دارند اما تعداد زیادی از کارآفرینان مشتاق از تعیین یا ایجاد بازاری که محصول یا سرویس آنها را تقاضا کند غفلت می ورزند. اغلب شنیده می شود که کارآفرینان با جملاتی مانند: «چون من محصول را دوست دارم افراد دیگری هم پیدا می شوند که آنرا دوست داشته باشند». «اگر دیگران می توانند با فروش این محصول درآمد داشته باشند پس من هم می توانم» «چون هیچ فروشگاهی در شهر من این محصول را نمی فروشد پس حتماً نیاز به آن وجود دارد» وجود نیاز برای محصول خود را توجیه می کنند. و این مرحله را نادیده می انگارند. اگر تحلیل بازار به صورت کاملتری انجام شود و کارآفرین از نتایج آن استفاده نماید، نرخ شکست کسب و کارهای جدید به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. ضرورت تحقیق بازار به خصوص برای کارآفرینانی که قصد ارایه یک محصول جدید را دارند، بیشتر است»

ادامه...

 

سایر ...

 

 

 

برنامه‌ریزی مالی، عامل کلیدی برنامه کسب و کار شماست. این امر همان‌ اندازه که برای شما مهم است، برای وام‌دهنده یا سرمایه‌گذار نیز مهم می‌باشد.
هدف از نوشتن برنامه مالی این است که:

  • منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح را مشخص کند. به این معنی که میزان منابع مالی مورد نیاز و اینکه چه موقع به آن نیاز دارید و چه زمانی بازپرداخت می‌کنید را نشان می‌دهد.
  • میزان سودآوری قابل انتظار و خطرپذیری‌‌های مالی احتمالی را مشخص می‌کند.
    تصمیم‌گیری‌ در مورد اینکه کسب‌ و کار شما تأمین مالی بشود یا نه و اگر قرار بر تأمین مالی است، شرایط و نحوه آن چگونه است به این موضوع بستگی دارد که نتایج مالی برآورد شده به چه میزان جذاب و متقاعد کننده می‌باشد.

ادامه...

 

 

برنامه‌ی مالی یکی از بخش‌های لازم برای هر کارآفرین است. هر کدام از ابزارهای برنامه‌ریزی در این برنامه (به عنوان مثال صورت برآوردی سود و زیان، نقطه‌ی سربه‌سر، و…) برای ایجاد دورنمای شفافی از وضعیت کلی فعالیت کارآفرینانه‌ی نوپا طراحی می‌شوند که شامل نکاتی هستند از قبیل: وجوه نقد از کجا آمده و چه‌گونه پرداخت و مصرف می‌شوند، نقدینگی موجود چه‌قدر است ؟ و …

ادامه...

 

 

صورتحساب گردش نقدی در حقیقت یک پیش‌بینی از وضعیت جاری مالی شما در تاریخ‌های مورد نظر است. به عبارتی پول واقعی جمع‌آوری‌شده از فروش و پولی که برای هزینه‌های هر ماه پرداخت می‌شود را گردش نقدینگی یا جریان نقدی (Cash Flow) گویند.

ادامه...

 

 

ترازنامه تصویر مالی کسب و کار شما را در یک نقطه زمانی خاص نشان می‌دهد. به عبارت دیگر صورت ترازنامه چیزی را که شما دارید، در مقابل آن چیزی که بدهکار هستید مشخص می‌کند. ذیلاً اجزای یک ترازنامه نشان داده شده است. دارایی‌ها را در سمت راست و بدهی و سرمایه را در سمت چپ فهرست کنید.

ادامه...

 

 

  • عدم ارائه ۳ بخش اصلی
  • ارائه برآوردهای فروش و سود غیر واقعی یا تامین سرمایه نشده
  • حذف نحوه محاسبات مالی
  • کم تخمین زدن هزینه و در نظر نگرفتن بودجه‌ای برای مخارج پیش‌بینی نشده
  • صرف حقوق و مخارج اداری زیاد در دوره راه‌انداری
  • پیش‌بینی بازگشت سرمایه خارج از محدوده مجاز صنعت

 

سایر ...

خريد فيلم سمينار ۶ اسفند ۸۸

 

فهرست

منابع اطلاعاتی

ورود اعضا

Top of Form

نام کاربری

رمز عبور

ورود برای همیشه

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟ فرم ثبت نام

Bottom of Form

پرسش‌های متداول

نوشتن طرح کسب و کار



Copyright © 2008 طرح کسب و کار - Business Plan
Powered By Joomla!. Customized By A. Haghbin.

 

 

برنامه‌ریزی مالی، عامل کلیدی برنامه کسب و کار شماست. این امر همان‌ اندازه که برای شما مهم است، برای وام‌دهنده یا سرمایه‌گذار نیز مهم می‌باشد.
هدف از نوشتن برنامه مالی این است که:

  • منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح را مشخص کند. به این معنی که میزان منابع مالی مورد نیاز و اینکه چه موقع به آن نیاز دارید و چه زمانی بازپرداخت می‌کنید را نشان می‌دهد.
  • میزان سودآوری قابل انتظار و خطرپذیری‌‌های مالی احتمالی را مشخص می‌کند.
    تصمیم‌گیری‌ در مورد اینکه کسب‌ و کار شما تأمین مالی بشود یا نه و اگر قرار بر تأمین مالی است، شرایط و نحوه آن چگونه است به این موضوع بستگی دارد که نتایج مالی برآورد شده به چه میزان جذاب و متقاعد کننده می‌باشد.

ادامه...

 

 

برنامه‌ی مالی یکی از بخش‌های لازم برای هر کارآفرین است. هر کدام از ابزارهای برنامه‌ریزی در این برنامه (به عنوان مثال صورت برآوردی سود و زیان، نقطه‌ی سربه‌سر، و…) برای ایجاد دورنمای شفافی از وضعیت کلی فعالیت کارآفرینانه‌ی نوپا طراحی می‌شوند که شامل نکاتی هستند از قبیل: وجوه نقد از کجا آمده و چه‌گونه پرداخت و مصرف می‌شوند، نقدینگی موجود چه‌قدر است ؟ و …

ادامه...

 

 

صورتحساب گردش نقدی در حقیقت یک پیش‌بینی از وضعیت جاری مالی شما در تاریخ‌های مورد نظر است. به عبارتی پول واقعی جمع‌آوری‌شده از فروش و پولی که برای هزینه‌های هر ماه پرداخت می‌شود را گردش نقدینگی یا جریان نقدی (Cash Flow) گویند.

ادامه...

 

 

ترازنامه تصویر مالی کسب و کار شما را در یک نقطه زمانی خاص نشان می‌دهد. به عبارت دیگر صورت ترازنامه چیزی را که شما دارید، در مقابل آن چیزی که بدهکار هستید مشخص می‌کند. ذیلاً اجزای یک ترازنامه نشان داده شده است. دارایی‌ها را در سمت راست و بدهی و سرمایه را در سمت چپ فهرست کنید.

ادامه...

 

 

  • عدم ارائه ۳ بخش اصلی
  • ارائه برآوردهای فروش و سود غیر واقعی یا تامین سرمایه نشده
  • حذف نحوه محاسبات مالی
  • کم تخمین زدن هزینه و در نظر نگرفتن بودجه‌ای برای مخارج پیش‌بینی نشده
  • صرف حقوق و مخارج اداری زیاد در دوره راه‌انداری
  • پیش‌بینی بازگشت سرمایه خارج از محدوده مجاز صنعت

 

سایر ...

خريد فيلم سمينار ۶ اسفند ۸۸

 

فهرست

منابع اطلاعاتی

ورود اعضا

Top of Form

نام کاربری

رمز عبور

ورود برای همیشه

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟ فرم ثبت نام

Bottom of Form

پرسش‌های متداول

نوشتن طرح کسب و کار



Copyright © 2008 طرح کسب و کار - Business Plan
Powered By Joomla!. Customized By A. Haghbin.

 

نتایج 1 - 20 از 20  5 10 15 20 25 30 50

1. راهنمای تهیه و تدوین برنامه کسب و کار (Business Plan) شرکت‌های مشاوره مدیریت توسعه کارآفرینی

(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

... اصلی می‌باشد: خلاصه اجرایی، مدیریتی و معرفی شرکت چشم انداز، ماموریت و اهداف طرح تحلیل SWOT طرح سازمان طرح خدم�... 

 

2. تحول مدل‌های کسب و کار در عصر فناوری اطلاعات

(مقاله/مدل کسب و کار)

...مشتریان ۴-      شبکه ارزش عناصر استراتژی اصلی شامل ماموریت کسب و کار، محدوده بازار و محصول و تفاوت ... 

 

3. چگونگی تهیه مدل کسب و کار

(نوشتن طرح کسب و کار/Business Model)

... به شیوه شرکت برای رقابت می‌پردازد. عناصر استراتژی اصلی شامل ماموریت بنگاه, محدوده بازار ومحصول و تفاوت های �... 

 

4. هفت نکته ضروری در برنامه کسب و کار

(مقاله/طرح کسب و کار)

... باشد. جملات، جداول و نمودارهای اصلی و کلیدی را استفاده کنید. ۲- ماموریت و هدف کسب و کار رابیان کنید. باید مشخص ک�... 

 

5. طرح کسب و کار (Business Plan)

(مقاله/طرح کسب و کار)

... 2001 04/45 %در سال 2002 9/45 % در سال 2003 69/46 % در سال 2004 و حدود 50% در سال 2005 ماموریت: گروه مشاوران بازاریابی west pacific ، به شرک... 

 

6. طرح تجاری موفق

(معرفی کتاب/Business Plan)

...از جمله: تشریح ضرورت یک طرح تجاری تدوین استراتژی، تعریف بینش و ماموریت تجاری، بازاریابی، فروش و تحقیقات درک م�... 

 

7. خلاصه مدیریتی

(نوشتن طرح کسب و کار/Executive Summary)

...�هاد نوع کسب‌ و کار (تولیدی، خدماتی، تجاری و...)، محل استقرار، ماموریت و هدف شرکت خود را مشخص سازید. مثلاً شرح �... 

 

8. نوع صنعت، سازمان، محصولات و خدمات

(نوشتن طرح کسب و کار/Business Profile)

...� بازار دارد؟ به طور کلی در این قسمت چشم‌انداز (vision)، راهبرد و ماموریت (mission) کسب‌ و کارتان را به طور خلاصه ار... 

 

9. نحوه نوشتن خلاصه اجرائی طرح تجاری

(نوشتن طرح کسب و کار/Executive Summary)

...� اجزای زیر است: توصیف شرکت، شامل محصولات و/یا خدمات شما بیانیه ماموریت شرکت مدیریت شرکت بازار و مشتریان شما ب�... 

 

10. شرح کسب و کار

(نوشتن طرح کسب و کار/Business Profile)

...;خواهید صاحب چه کسب و کاری شوید و به کجا برسید؟(چشم انداز). هدف و ماموریت خود را از ایجاد این کسب و کار به دقت بیا�... 

 

11. ارزیابی یک برنامه کسب و کار

(مقاله/ارزیابی طرح کسب و کار)

...�ک خانواده محصولات وجود دارد) همسویی دارد؟ آیا با چشم‌انداز، ماموریت و اهداف همسویی دارد؟ سود محصولات دیگر د... 

 

12. اهداف بلندمدت (Objectives)

(نوشتن طرح کسب و کار/Business Profile)

نتیجه‌های خاصی را که سازمان می‌کوشد تا در تامین ماموریت خود به‌دست آورد اهداف بلند مدت گویند. این اهداف 

 

13. مأموریت (Mission)

(نوشتن طرح کسب و کار/Business Profile)

ماموریت یعنی سازمان چرا وجود دارد. چرایی وجود سازمان بر می‌گردد به: ۱- نیازی که سازمان برطرف می‌کند = هدف غا 

 

14. طرح کسب و کار (Business Plan) چیست؟

(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

...�ر می‌توانیم، اهمیت آن را درک کنیم. فرضاً اگر بخواهیم برای یک ماموریت یا سفر تفریحی از شهر شیراز به مشهد سفر ک... 

 

15. اصول تدوین طرح و برنامه بازاریابی (Marketing Plan)

(مقاله/برنامه بازاریابی)

...در این نوشتار معرفی می‌شود، از شش قسمت تشکیل شده است: اهداف و ماموریت‌ها تجزیه و تحلیل وضعیت استراتژی‌ه�... 

 

16. انواع طرح‌های تجاری

(مقاله/طرح کسب و کار)

...�ی در سطح استانی نمونه نسبتاً خوبی از یک چشم‌انداز است. ۲) سپس ماموریت کسب‌وکارتان را بنویسید. در این بخش از... 

 

17. طرح تجاری راهنمای كسب و كار

(مقاله/طرح کسب و کار)

... تجاری عموما موارد زیر را دربردارد: ۱ – خلاصه اجرایی (شامل ماموریت، اهداف و موفقیتهای كلیدی شركت): این بخش ... 

 

18. طرح تجاری یک صفحه‌ای

(معرفی کتاب/Business Plan)

...�گون در خصوص نوشتن "طرح تجاری" است که شرح چشم‌انداز، شرح ماموریت، اهداف، استراتژی‌ها و برنامه‌ها ر�... 

 

19. نمونه یک Business Plan

(آمار مطالب)

... 2001 04/45 %در سال 2002 9/45 % در سال 2003 69/46 % در سال 2004 و حدود 50% در سال 2005 ماموریت: گروه مشاوران بازاریابی west pacific ، به شرک... 

 

20. صندوق توسعه فناوری‌های نوین

(پیوندهای مفید / سازمان‌های ارائه‌دهنده تس)

ماموریت: ارائه خدمات مالی به منظور کمک به تولید، توسعه و فروش فناوری نوین. اهداف: * حمایت از فناوری‌های ن� 

 

<< شروع < قبل 1 بعد > پایان >> 

 

خريد فيلم سمينار ۶ اسفند ۸۸

 

فهرست

صفحه اصلی

درباره ما

خدمات ما

مشتریان ما

ارتباط با ما

اخبار ما

جستجوی پیشرفته

 

منابع اطلاعاتی

مقاله

کتاب الکترونیکی

اسلایدهای آموزشی

معرفی کتاب

معرفی وب‌سایت

ابزار تدوین طرح کسب و کار

نمونه‌ها

تحلیل صنعت

دانلود منابع [ویژه اعضاء]

 

ورود اعضا

نام کاربری

 

رمز عبور

 

 ورود برای همیشه

 

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟ 

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟ فرم ثبت نام 

       .Copyright © 2008 طرح کسب و کار - Business Plan

Powered By Joomla!. Customized By A. Haghbin.

    

 

نتایج 1 - 30 از 66  5 10 15 20 25 30 50

1. برگزاري ششمين جشنواره شيخ بهايي

(اخبار/اخبار داخلی سایت)

ششمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ فن‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری در کشور، ت� 

 

2. ارزيابي شرکت کنندگان از دوره هاي برگزار شده (سال 88)

(اخبار/اخبار داخلی سایت)

...�ر چهارچوبي روشن و به روشي علمي اين تحولات را بررسي نموده و چشم اندازي از بازار در يک سال آينده ارائه دهد. اين مو... 

 

3. 10 رهنمود اساسي در نوشتن يك طرح كسب و كار موفق

(مقاله/طرح کسب و کار)

هر چند نوشتن يك طرح كسب و كار در ابتدا ممكن است تلاشي بي‌نتيجه به نظر آيد، نمي‌توان اين واقعيت را ناديده گر 

 

4. راهنمای تهیه امیدنامه

(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

...�عالیت و عملیات ۱-۲- معرفی صنعت ۱-۱-۲- جایگاه فعلی صنعت ۲-۱-۲- چشم‌انداز آتی صنعت ۳-۱-۲- عوامل موفقیت در صنعت عوا�... 

 

5. دستورالعمل اجرایی حمایت از کارآفرینان در راه‌اندازی کسب و کارهای فنّاورانه

(قوانین و مقررات/دستورالعمل)

از محل اعتبارات آیین‌نامه اجرایی بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین مقدمه هدف: حمایت از فنّاورا� 

 

6. گام‌های راه‌اندازی کسب و کار

(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها نیستید. همه ساله هزاران نف� 

 

7. راهنمای تهیه و تدوین برنامه کسب و کار (Business Plan) شرکت‌های مشاوره مدیریت توسعه کارآفرینی

(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

... ۸ قسمت اصلی می‌باشد: خلاصه اجرایی، مدیریتی و معرفی شرکت چشم انداز، ماموریت و اهداف طرح تحلیل SWOT طرح سازمان ط... 

 

8. ۶ مرحله‌ برنامه‌ بازاریابی

(مقاله/برنامه بازاریابی)

«برنامه‌ی بازاریابی» قدرتمندترین ابزار بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در این کره‌ی خاکی است. هن 

 

9. تهیه و تنظیم یک برنامه کسب و کار

(مقاله/طرح کسب و کار)

برنامه کسب و کار چیست؟  برنامه کسب و کار، مستند مدونی است که فعالیت اقتصادی شما را توضیح می‌دهد و سودآور ب� 

 

10. گام‌های ۱ تا ۵ طرح تجاری

(مقاله/طرح کسب و کار)

  گامهای یک تا پنج: یک طرح تجاری تهیه کنید. یک طرح خوب می تواند شما را برای یک شروع قوی و ثابت قدم ماندن در طی م� 

 

11. چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟

(مقاله/طرح کسب و کار)

 How to write a business plan اگر قصد دارید فعالیت جدیدی را در دنیای تجارت آغاز کنید، من از این تصمیم حمایت می کنم. اما آی� 

 

12. صورت سود و زیان

(نوشتن طرح کسب و کار/Financial Plan)

 اجزاء صورت سود و زیان ۱- فروش: میزان پولی که از فروش محصولات عاید فروشنده می‌شود. ۲- بهای تمام شده کالاها ی� 

 

13. ارزش‌گذاری مالکیت معنوی طرح‌های فناوری

(مقاله/مالکیت فکری)

چکیده مقاله امروزه اقتصاد جهانی عموماً براساس دانش و آگاهی بنا نهاده شده است. دارایی‌های مشهود یک شرکت تجار 

 

14. هفت مرحله راه‌اندازی یک کسب و کار جدید برای جوانان

(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

شاید شما هم دوست داشته باشید که مثل بچه‌های ۱۲ تا ۱۸ ساله آن سردنیا رئیس خودتان باشید و برای خود یک کسب و کار � 

 

15. ساختار تدوین طرح کسب و کار فن‌آفرینانه (جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی)

(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

...هدف و آینده آن، مزیت‌های رقابتی، هزینه‌ها، تیم کاری و چشم‌انداز آن می‌باشد. (حداکثر ۲ صفحه) ۳- تشریح و �... 

 

16. راهنمای تهیه طرح کسب و کار (جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف)

(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

...هدف و آینده آن، مزیت‌های رقابتی، هزینه‌ها، تیم کاری و چشم‌انداز آن می‌باشد. (حداکثر ۳صفحه) ۴- تشریح کس�... 

 

17. مدل‌های کسب ‌و کار در فضای برخط (Online)

(مقاله/مدل کسب و کار)

...نده محصولات و خدمات به شیوه سنتّی مهیا نموده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شد، بلکه موجب ایجاد بنگاههای جدیدی شد ک�... 

 

18. مدل‌های کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک

(مقاله/مدل کسب و کار)

مقدمه شاید کمتر کسی تصور می‎کرد که اختراع رایانه چنان تحولی در زندگی بشر ایجاد کند که تمام ابعاد زندگی وی را � 

 

19. دلايل شكست كسب و كار

(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

چرا يک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟ موفقيت در کسب و کار هيچگاه بصورت خودبخودي ويا بر اساس شانس نيست و همانط� 

 

20. مدل‌های کسب و کار، رویکرد استراتژیک

(معرفی کتاب/Business Plan)

مدل‌های کسب و کار رویکرد استراتژیک آلن آفا، لیلا رشیدی و همکاران (مترجم) تعداد صفحه: ۴۴۵ نشر:  ۱- معرفی ک� 

 

21. کارآفرینی موفق

(معرفی کتاب/Business Plan)

کارآفرینی موفق مهارت‌های ایجاد یک شرکت سودآور دکتر علیرضا علی احمدی، مهندس پیمان اخوان تعداد صفحه: ۲۶۵ نش� 

 

22. تحول مدل‌های کسب و کار در عصر فناوری اطلاعات

(مقاله/مدل کسب و کار)

...وب فقط نباید قدرتمند باشد بلکه باید منحصر به فرد نیز باشد. چشم انداز تاریخی واژه مدل کسب و کار تقریبا از سه دهه ... 

 

23. اهداف بازاریابی

(مقاله/برنامه بازاریابی)

    در شرکتهای کوچک هماهنگی  برای برنامه‌های بازاریابی کار آسانی نیست مگر اینکه آن شرکت کاملاً مرتبط 

 

24. فرانشيزينگ چيست؟

(مقاله/تأمین مالی)

فرانشيز به عنوان يكي از مهمترين روش‌هاي انتقال تكنولوژي، با توجه به سود سرشار و سرعت بالاي آن مورد توجه كشور 

 

25. ایده

(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

تعریف اولین کاری که شما باید قبل از آغاز کسب‌وکارتان انجام دهید، پیدا کردن ایده است.  اگر کسب‌وکاری را ا 

 

26. خلاقیت (Creativity)

(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

...به انسان می‌دهند. آیا واقعاً همین‌طور است؟ چیزهایی که چشم شما می‌بیند و طوری که مغزتان آن را تفسیر می‌... 

 

27. چه کسی طرح تجاری را می‌خواند؟

(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

نوشتنِ یک برنامه برای کسب‌وکار شما را موظف می‌کند که آن را از زوایای مختلف موردِ تحقیق و مطالعه قرار دهید � 

 

28. چه کسی طرح تجاری را می‌نویسد؟

(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

در نوشتنِ طرحِ تجاری، شما که صاحبِ آن هستید نقشِ اساسی را ایفا می‌کنید. شما باید مسؤولیتِ کاملِ نوشتنِ طرح ر� 

 

29. طرح تجاری چیست؟

(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

طرحِ تجاری یک سندِ نوشته شده است که شما را به عنوانِ یک کارآفرین با تمامِ عناصرِ درونی و بیرونیِ مربوط به فعالی 

 

30. چرا طرح تجاری مهم است؟

(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

...� سرمایه‌گذار اعتمادِ ریسک کردن را می‌دهد. طرحِ تجاری چشم‌اندازِ شما را آشکار می‌کند. طرحِ تجاریِ شما... 

 

<< شروع < قبل 1 2 3 بعد > پایان >> 

 

خريد فيلم سمينار ۶ اسفند ۸۸

 

فهرست

صفحه اصلی

درباره ما

خدمات ما

مشتریان ما

ارتباط با ما

اخبار ما

جستجوی پیشرفته

 

منابع اطلاعاتی

مقاله

کتاب الکترونیکی

اسلایدهای آموزشی

معرفی کتاب

معرفی وب‌سایت

ابزار تدوین طرح کسب و کار

نمونه‌ها

تحلیل صنعت

دانلود منابع [ویژه اعضاء]

 

ورود اعضا

نام کاربری

 

رمز عبور

 

 ورود برای همیشه

 

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟ 

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟ فرم ثبت نام 

       .Copyright © 2008 طرح کسب و کار - Business Plan

Powered By Joomla!. Customized By A. Haghbin.

    نتایج 1 - 30 از 53

1. سمينار تحليل بازار مسکن
(اخبار/اخبار داخلی سایت)

...ت‌کنندگان در مورد سمينارهاي پيشين شرکت در این سمینار به مدیران ارشد و مياني مدیران میانی و ارشد شرکت‌های...



2. طرح کسب و کار (راهنمای جامع و کاربردی)
(معرفی کتاب/Business Plan)

...ه خواهد شد. با توجه به جامعیت کتاب، این اثر منبعی مناسب برای مدیران و برنامه‌ریزان شرکتهای ایرانی، مشاوران، ...



3. راهنمای تهیه امیدنامه
(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

...� درج شود: ۱) بیانیه‌های مسئولیت این امیدنامه توسط هیئت مدیره و مشاور پذیرش شرکت و کارگزار عرضه‌کننده ته...



4. نمای کلی یک طرح کسب و کار
(مقاله/طرح کسب و کار)

...شما تبلیغ می شوند و فروخته می شوند توضیح استراتژی نرخ گذاری مدیریت مالی: وضیح مقدارسرمایه اولیه هر یک از شرکاء...



5. دستورالعمل اجرایی حمایت از کارآفرینان در راه‌اندازی کسب و کارهای فنّاورانه
(قوانین و مقررات/دستورالعمل)

... و امور اجتماعی قابلیت اجرا دارد. تبصره ۱: دبیر این کارگروه، مدیر کل دفتر توسعه امور کارآفرینان و دبیرخانه نیز �...



6. راهنمای تهیه و تدوین برنامه کسب و کار (Business Plan) شرکت‌های مشاوره مدیریت توسعه کارآفرینی
(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

...�مه کسب و کار شرکت شامل ۸ قسمت اصلی می‌باشد: خلاصه اجرایی، مدیریتی و معرفی شرکت چشم انداز، ماموریت و اهداف طر�...



7. تهیه و تنظیم یک برنامه کسب و کار
(مقاله/طرح کسب و کار)

...�ان بمانید. منبع: روزنامه سرمایه، شماره ۴۴۹ ۸۶/۲/۱۸، صفحه ۱۳ (مدیریت و بازاریابی) ...



8. الگویی برای انتخاب و تدوین استراتژی توسعه بازار (مطالعه موردی صنام)
(مقاله/برنامه بازاریابی)

...محصولات ارائه می‌کند بهره گرفته و از دیدگاه خبرگان صنعت، مدیران شرکت و عاملین فروش شرکت در نظرسنجی‌ها است...



9. چگونه یک برنامه کسب و کار بنویسیم؟
(مقاله/طرح کسب و کار)

... یک سند اصلی تلقی می شود که مقیاسی خواهد بود برای کارمندان و مدیران تا بواسطه آن بتوانند میزان موفقیت های خود و ...



10. چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟
(مقاله/طرح کسب و کار)

...برسید؟ مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند؟ ۴. بیوگرافی تیم مدیریت. در این مرحله باید نام و سوابق گروه مدیریت و ...



11. ارزش‌گذاری مالکیت معنوی طرح‌های فناوری
(مقاله/مالکیت فکری)

...ی مختلف خصوصی و دولتی با پارامترهای مختلف ریسک، اعم از ریسک مدیریت، محصول، فناوری، بازار، مالی، عملیاتی و اجر�...



12. هفت مرحله راه‌اندازی یک کسب و کار جدید برای جوانان
(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

...�رستی از این برنامه ها تهیه کنید. (روز ششم قسمت نکاتی در مورد مدیریت زمان را ببینید). مواد لازم برای ساختن محصولا...



13. مدل‌های کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک
(مقاله/مدل کسب و کار)

...�ح شد و به‌تدریج تمام مسائل را تحت تاثیر خود قرار داد. IT در مدیریت سازمانی ، تکنولوژی اطلاعات در ساخت ، آموزش �...



14. مدل‌های کسب و کار، رویکرد استراتژیک
(معرفی کتاب/Business Plan)

...;نماید. کتاب حاضر با عنوان مدل­های کسب و کار: «با رویکرد مدیریت استراتژیک» چارچوبی جامع را برای تشریح، ف...



15. ارائه مدل کسب و کار الکترونیک برای بازار مشاوره مدیریت
(مقاله/مدل کسب و کار)

...� کار اشاره شده است. سپس با توجه به برخی شرایط حاکم بر مشاوره مدیریت ایران، مهمترین محدودیت یا چالشی که این بازا...



16. کارآفرینی موفق
(معرفی کتاب/Business Plan)

...�ق و سودآور است.مطالعه این کتاب به کلیه کارآفرینان،مهندسین،مدیران و تحصیلکردگانی که بدنبال ورود به بازار کار �...



17. تحول مدل‌های کسب و کار در عصر فناوری اطلاعات
(مقاله/مدل کسب و کار)

...� و کار هستند. اولین نام مطرح شده در این خصوص توسط استاد دانش مدیریت یعنی مایکل پورتر مطرح شد. فعالیت هایی که باع...



18. اهداف بازاریابی
(مقاله/برنامه بازاریابی)

...�د پایه شکل گیری شرکت ضعیف خواهد بود . وجود هدف باعث خواهد شد مدیران قادر باشند افرادی که لایق و سزاوار هستند را ...



19. ۱۰ مرحله مقدماتی قبل از برنامه‌ریزی تجاری
(مقاله/طرح کسب و کار)

...که سودمند ترین باشند ، مانند سایت های معتبر.  ۷- فهرست تیم مدیریت را بنویسید . اگر به قابلیتهای بعضی ها مطمئن �...



20. ایده
(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

...و بدون آن می‌میرند. بسیاری از چیزها مانند برنامه‌ریزی، مدیریت نقدینگی، بازاریابی، و... مهم هستند که در ادا�...



21. خلاقیت (Creativity)
(مقاله/راه‌اندازی کسب و کار)

...�د و گفت «من می‌گویم سقف را سوراخ کنیم!» همه خندیدند. مدیرِ جلسه همه را آرام کرد. پرسید: خوب… حالا سقف�...



22. اجزای طرح تجاری
(نوشتن طرح کسب و کار/قالب و ساختار طرح کسب و کار)

...�نامه نقطه‌ی سر به سر منابع مالی استراتژی مالی ۷. بخش مدیریت و سازمان‌دهی تیم مدیریتی نوع قانونی مال�...



23. چه کسی طرح تجاری را می‌خواند؟
(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

...طرحِ تجاری از همه‌ی زوایا به آن بپردازید: از دیدِ خودتان، مدیرانِ کلیدی، مشتریانِ بلندمدت، سرمایه‌گذاران...



24. طرح تجاری چیست؟
(پرسش‌های متداول/طرح کسب و کار)

...بهتری از بازار، محصولِ تولیدی، یا خدماتِ دادوستد شده، تیمِ مدیریت، و نیازهای مالیِ فعالیتِ کارآفرینانه پیدا �...



25. مدیریت منابع انسانی شرکت‌های کارآفرین
(مقاله/مدیریت منابع انسانی)

...wnj;پردازیم. استخدام وقت و هزینه‌ی استخدام، هم از جنبه‌ی مدیریت و هم نیروی کار، باعث جلوگیری از مشکلات بالق�...



26. ساختار برنامه بازاریابی
(نوشتن طرح کسب و کار/Marketing Plan)

...� شکست می‌خورند و در اغلب موارد فقدان پشتوانه‌ی مالی یا مدیریت ضعیف مسبب نابودی فعالیت شناخته می‌شود. بر...



27. چگونگی تهیه مدل کسب و کار
(نوشتن طرح کسب و کار/Business Model)

...�یان دارای چهار عنصر اصلی است که شامل پیاده سازی و پشتیبانی, مدیریت اطلاعات, مدیریت ارتباطات و قیمت گذاری است. ا...



28. ابزارهای برنامه‌ریزی در برنامه مالی
(نوشتن طرح کسب و کار/Financial Plan)

... دارد، شروع شود.  برای مثال، بودجه‌ی فروش ممکن است توسط مدیر فروش و بودجه‌ی تولید به وسیله‌ی مدیر تولی...



29. یک طرح بازاریابی هدفمند و موثر
(مقاله/برنامه بازاریابی)

...تبلیغات ایستاده‌اند، به مسابقه گذاشته شده است. این روزها مدیریت مشتریان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود که ...



30. یک طرح بازاریابی موفق
(مقاله/برنامه بازاریابی)

... که می‌خواهید باشید راهنمایی می‌کند. در یک شرکت موفق هر مدیر بخش ارتباطات باید در ابتدای شروع یک پروژه تاز�...

<< شروع < قبل 1 2 بعد > پایان >>

 

خريد فيلم سمينار ۶ اسفند ۸۸

 

فهرست

منابع اطلاعاتی

ورود اعضا

Top of Form

نام کاربری

رمز عبور

ورود برای همیشه

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟ فرم ثبت نام

Bottom of Form

Copyright © 2008 طرح کسب و کار - Business Plan
Powered By Joomla!. Customized By A. Haghbin.